Saturday, July 11, 2009

"အလ္ကုရ္အာန္" ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္

၂။ အခ်ိဳ႕ဘာသာေဗဒပညာရွင္ မ်ားက "ကုရ္္အာန္" ဟူေသာ ေဝါဟာရ သည္"စုစည္းရန္" ဟုအဓိပၸါယ္္ ရေသာ "ကုရ္အ"ဟူေသာေဝါဟာရမွဆင္းသက္ေသာ နာမ္ကိုအထူးျပဳေသာပုဒ္ျဖစ္သည္ ဟုယူဆၾကသည္။ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ားကလည္း"ကရသုလ္မာအ ဖြိလ္ေဟာသြ္" ကြၽန္ေတာ္သည္ ေရကိုဇလားထဲတြင္ စုစည္း(ျဖည့့္)
ျပီးျပီ။" ဤကဲ့သို႕ေျပာဆိုေလ့ရွိသည္။ အလႅာဟ္ ၏ "စကားေတာ္" က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္္အာန္သည္လည္း အာယဟ္ေတာ္မ်ား၊ စူရဟ္ေတာ္မ်ားကို စုစည္းထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကိုအေထာက္အထားျပဳ၍ "ကုရ္္အာန္" သည္ "ကုရ္အ" ဟူေသာပုဒ္မွ ဆင္းသက္သည္ဟု ယူဆၾကေပသည္။

၃။ ပညာရွင္ၾကီး အလ္အရွရီအပါအဝင္ ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေဝါဟာရ "ကုရ္အာန္" သည္"ဆက္ႏြယ္သည္"၊ "ဆက္စပ္သည္" ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ "ကရန" ဟူေသာၾကိယာပုဒ္ မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟုယူဆၾကသည္။ အာရဗီစကားျဖင့္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုဆက္စပ္သည္ကို "ကရန္သုရွ္္႐ိႈင္ယ္အ ဘိရွ္႐ိႈင္ယ္အ" ဟု ေျပာဆိုသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယဟ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ စူရဟ္ေတာ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္တမန္ေတာ္ထံ ပို႕ခ်ခဲ့သည့္ က်မ္း၏ နာမေတာ္တစ္ခုသည္ "ကုရ္္အာန္" ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။

၄။ ပညာရွင္ၾကီးအလ္ဖရ္ရာ ကမူ ေဝါဟာရ "ကုရ္အာန္" သည္ တူညီသည့္အရာမ်ား ဟုအဓိပၸါယ္ရသည့္ "ကရာအင္န္" ဟူေသာပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ အာယဟ္ေတာ္မ်ားကလည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆင္ဆင္တူသေယာင္ ျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကသည္။

၅။ ပညာရွင္ၾကီး အရွ္ရွာဖြီ ၏အဆိုအရ "အလ္ကုရ္အာန္" ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္
အထံေတာ္မွ ျမတ္တမန္ေတာ္ထံသို႕ ပို႕ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာ က်မ္းဂန္ ၏ နာမေတာ္ သက္သက္သာလွ်င္
ျဖစ္သည္။ အထက္ပါအဆိုမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႕ မည္သည့္ ပုဒ္မ်ားမွဆင္းသက္သည္မဟုတ္။
ေရွးက်မ္းမူရင္းမ်ား ေသာဝ္ရားသ္ ႏွင့္ အင္န္ဂီ်င္လ္ တို႕၏အမည္မ်ားကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္သည္ ဟု ေလ့လာ
မွတ္သားဖူးပါသည္။

အထက္ပါအဆို၊အယူအဆ တို႕အနက္၊ နံပါတ္ (၁) ႏွင့္ (၂) တို႕မွာ ပိုမိုလက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာရွိသည္။ အေရးၾကီးေသာ သိရွိမွတ္သားထားရန္အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ အၾကိမ္ (၇၀) လာရွိေသာ "ကုရ္အာန္" ဟူေသာ ေဝါဟာရ နာမေတာ္သည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္တစ္ခုလုံးကို ရည္ညြန္းသည္သာမက၊ စူရဟ္တစ္ပုဒ္ျခင္း၊ အာယဟ္ေတာ္ တစ္အာယဟ္ ခ်င္းကိုလည္း ရည္ညႇြန္းေခၚေဝၚေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္မ်ား

ဤေခါင္းစဥ္ငယ္တြင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏အျခားနာမေတာ္မ်ားအနက္မွ အခ်ိဳ႕ကို ေရးသားတင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

"အလ္ကုရ္အာန္"သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အထံေတာ္မွ ျမတ္တမန္ေတာ္ထံသို႕ ပို႕ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ တစ္ခုတည္းေသာနာမေတာ္မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ပင္အျခားနာမေတာ္မ်ားျဖင့္လည္း ညႇြန္းဆိုထားေပသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၂ တြင္ "ဇာလိကလ္ကိသားဘု လာ႐ိုင္ယ္ဘဖြီးဟိ" (ယင္းက်မ္းျမတ္ႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာအေၾကာင္းအလွ်င္းမရွိျပီ။) ဟုမိန္႕ေတာ္မူထားျခင္းကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ "အလ္ကိသားဗ္" ဟုလည္း အမည္ရေၾကာင္းေလ့လာသိရွိရပါသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၁၅း၉ တြင္ "အင္န္နာနဟ္ႏု နဇၨလ္နဇ္္ ဇိက္ရ" (ဧကန္စင္စစ္ငါအရွင္ျမတ္
သည္ပင္လွ်င္ (ဤ) ဆုံးမဩဝါဒ (တည္းဟူေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္) ကို ခ်ေပးသနားေတာ္မူခ
ဲ့ေလသည္။) ဤသို႕အားျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္တစ္ခုမွာ "အဇ္ဇိက္႐္" ျဖစ္ေၾကာင္း
အေထာက္အထားရေလသည္။ ၎ျပင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ၂၅း၁ တြင္ "သဘာရကလ္လဇီ
နဇၨလလ္ ဖုရ္ကာနအလာအဘ္ဒိဟီ" အမွားအမွန္ေဝဖန္ပိုင္းျခားေပးအပ္ေသာ (က်မ္းဂန္ ကုရ္အာန္)
ကို မိမိကြၽန္အေပၚဝယ္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူ ခဲ့ေသာအရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ အေပါင္းႏွင့္
ျပည့္စုံေတာ္မူပါေပသည္။

အထက္ပါအာယဟ္ေတာ္အားျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ "အလ္ဖုရ္ကာန္" (အမွားအမွန္ေဝဖန္ပိုင္းျခား
အပ္ေသာ က်မ္းဂန္) ဟုလည္း နာမေတာ္ရေၾကာင္းသိရွိရေပသည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးေသာ နာမေတာ္သည္
ကား "သန္ဇီလ္" ျဖစ္ေပသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္လာ အေထာက္အထားကိုတင္ျပရေသာ္ က်မ္းေတာ္ျမတ္
ကုရ္အာန္ ၂၆း၁၉၂ တြင္ "ဝအင္န္နဟူ လသန္ဇီးလု ရဗၹိလ္အားလမီးန္" (၎ျပင္မလြဲဧကန္ ဤ (ကုရ္အာန္
က်မ္းေတာ္ျမတ္) သည္ စၾကဝဠွာခပ္သိမ္းတို႕ကို ဖန္ဆင္း ေမြးျမဴေတာ္မူသည့္ အရွင္ခ်ေပးေတာ္မူေသာ
(က်မ္းဂန္) ပင္ျဖစ္ေခ်သည္။)

ဤတြင္ "အလ္ကုရ္အာန္" ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္" ေခါင္းစဥ္ငယ္ ႏွင့္ "က်မ္းေတာ္ျမတ္ ၏ အျခားနာမေတာ္မ်ား"ေခါင္းစဥ္ငယ္ ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အလိုေတာ္ျဖင့္ ေရးသားျပီးဆုံးျပီျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.